Pages

Thursday, November 18, 2010

Jubli Emas



raya korban..jalan2 raya kat rumah mak sedara kat geliga..bosan gile tggu orang sian daging..haha nampak 1 pokok ni penuh dengan bunga raya..eh2 bukan 1 tapi b'pokok2..hee..ntah macam mana terigat pulak mase g BSLN buat assg..tp mase 2 ade pameran lecture UPSI Zakaria Yusuf..hah pasal ape? pasal bunga raya lah..
betul lah ape yg dalam pameran dia cakap  kalu dulu bunga raya ditanam di mana2 dan m'jadi perhiasan dlm pasu di kawasan kg2..begitu tebal semangat patriotik orang pada zaman dulu..tapi sekarang dah jarang sekali..sampai aku pun darat jadinya bila lama x jumpa bunga raya..ni la kesannye duk tangkap gambar tgh2 panas..ape2 pun aku bangga masih ade orang zaman sekarang yang nak tanam bunga raya ni kn? walaupun tu mak sedara aku sendiri..sekarang ni kan bulan sambutan bunga raya..bunga kebangsaan "jubli emas"..jadi kebetulan la pulak kan..ape2 pun saje nak berkongsi cerita di hari raya aku..haha bukan nak cerita pasal korban lembu ke kerbau ke..aku ni fobia darah..so sori la x ade cerita korban2 ni..

 











No comments:

Post a Comment